BOR zoekt uitbreiding van de vrijwilligersgroep

Kinderen begeleiden in echtscheidingssituaties, dat doen de vrijwilligers van BOR/ Humanitas. In 2017 is het project BOR, Begeleide Omgangs Regeling van start gegaan. Inmiddels zijn er ruim dertig ouderparen geholpen en hebben zij dankzij de hulp van vrijwilligers een goede omgangsregeling met hun kinderen.

In Rotterdam vinden jaarlijks ca. 2000 formele en informele echtscheidingen plaats, waarbij er ca. 300 uitmonden in een vechtscheiding. Langdurige, chronische conflicten zijn risicovol voor kinderen en staan kansrijk, veilig en gezond opgroeien in de weg. Daarom is BOR zo belangrijk. De vrijwilliger begeleidt de omgang en dat geeft de ouders vertrouwen. Als het vertrouwen groeit, kunnen bestendige afspraken gemaakt worden over de omgang met de kinderen De rust die kinderen daarmee ervaren en ook de ouders is van onschatbare waarde.

Humanitas start in september een training voor nieuwe vrijwilligers en wil je zo goed mogelijk voorbereiden op dit zinvolle, maar ook intensieve, vrijwilligerswerk. Door middel van een driedaagse training. Als u geïnteresseerd bent om vrijwilliger te worden neem dan contact op met Janine Spek via de email: jspek@stichtinghumanitas.nl of 06 – 20 53 68 90